Mennyit ér egy 10 éves honlap 2020-ban?

A cégek életében nap mint nap számos változás következik be. Változik a piac, változnak a körülmények, változnak a jogszabályok, változnak az emberek. 10 év egy munkaeszköz életében is számottevő. Egy céges autónál 10 év alatt komoly amortizációs költséggel lehet számolni. Egy 10 éves számítógép valószínűleg már nehezen birkózik meg az új operációs rendszerekkel, pláne az azokon futó alkalmazásokkal (talán a grafikus megjelenésnél szembetűnő a lemaradás).

 

Egy céges honlap ugyanúgy öregszik, elavul. 10 év az informatikában több, mint bármelyik másik ágazatban. Egyfelől maga a weboldal motor elavulhat, lassabb lehet, mint a modernebbek – a weboldalak sebességére a látogatók igen érzékenyek – továbbá az elavult technológia kevésbé biztonságossá válik, hiszen kicsi a valószínűsége, hogy az újonnan kifejlesztett támadások ellen is megfelelő védelemmel van felszerelve. A technikai dolgokon túl a megjelenésre is említést kell tenni. A trendek változnak, a felhasználói igények és szokások is egyre gyorsuló ütemben újulnak meg, máshol és máshogyan keresik az információkat, más ragadja meg a figyelmüket és más dolgok váltanak ki frusztrációt.

10 évvel ezelőtt még közel sem volt ennyire elterjedt mobiltelefonról weboldalakat nézegetni, sokkal kevesebb embernek volt egyáltalán lehetősége olyan készülékeket vásárolni, amelyek ezt lehetővé tették. Ami jól néz ki nagyban, nem biztos, hogy jól néz ki kicsiben. Márpedig ha azt szeretnénk, hogy jó élmény legyen a potenciális vásárlóknak, a blogunk olvasóinak stb. a weboldalunk használata, akkor gondoskodnunk kell róla, minden eszközről megfelelő designnal, jól nézzen ki az (kulcsszó: reszponzív design). Szerencsére az elmúlt 10 évben a fejlesztői eszközök is bővültek, így nem az a kérés, hogy meg lehet-e valósítani, hanem az, hogy mikor hozzuk meg a döntést a fejlesztés, vagy az új weboldal létrehozása mellett. Egy honlap, ami nem tudja mindenkinek jól átadni a céges kommunikációt nem tudja beteljesíteni a célját; olyan, mint egy rallyautó hagyományos motorral, váltóval, futóművel – menni tud, de nem alkalmas a versenyzésre.

Nincs minden veszve, fejleszteni mindig lehet

Ha honlapunk már 10 éves, egyértelmű, hogy hozzá kell nyúlni. De nincsenek biztonságban a fiatalabbak sem – a legfontosabb, hogy a feladatát el tudja látni, a célközönség igényeihez minél jobban alkalmazkodjon és mindezt biztonságosan tegye. Ha ezek közül bármelyik kritérium sérül, ne habozzunk meghozni a döntést a fejlesztés mellett.

A biztonság kiemelten fontos az adatvédelmi irányelvek, a hackertámadások, tehát a zavartalan internetezés szempontjából, a felhasználói élmény pedig a konverziószám növekedésnek a legfontosabb feltétele. Válasszunk modern, továbbfejleszthető webolal-megoldásokat, a megjelenést pedig mindig alakítsuk a világ trendjeihez, a felhasználói szokásokhoz. A törődés, innováció kiemeli a honlapunkat a tucatnyi versenytárs oldalai közül, így lehet érvényesülnünk az interneten.