Mikrofonos fejhallgató az otthoni munkavégzéshez

A járványhelyzet már egy jó ideje tart a világban, a vírus terjedésének a megfékezése érdekében az országok számos korlátozást vezettek be. Az irodai dolgozók zöme is éppen ezért otthoni munkavégzésre kényszerült, tehát lényegesen megnövekedett a home office-ban dolgozók száma. A kialakult helyzetet sokaknak nehéz megszokni, hiszen az otthoni munka csupán online teszi lehetővé a kapcsolattartást a kollégákkal és az ügyfelekkel is. Ennek gördülékeny lebonyolításához bizony számos eszközre van szükség, például laptopra, kamerára, mobiltelefonra és fülhallgatós fejhallgatóra egyaránt.

Megeshet, hogy egy háztartásban többen is kényszerülnek az otthoni munkavégzésre, így a fülhallgatóknak elengedhetetlen szerepük van, hiszen általuk nem zavarják egymást a családtagok az online  meetingek, partneri találkozók során.

Milyen fülhallgatót válasszunk?

Fejhallgatókból és fülhallgatókból egyaránt széles a választék a piacon, különböző színben és formában szerezhetőek be, vannak vezetékes és vezetéknélküli típusúak is. A különböző modellek mást és mást tudnak a különféle vásárlói igényekre szabva. A fülhallgatók hangzása decibelben van megadva, ami nagyjából 100 körül mozog, de minél magasabb ez az érték, annál jobb a teljesítmény.

A sportoláshoz a gyártók külön fejlesztettek fülhallgatókat, ezek jellemzően cseppállóak, így esőben is alkalmazhatóak, valamint stabilan rögzíthetőek a fülhöz, tehát az intenzívebb mozgás következtében sem mozdulnak el.

Vezetékes vagy inkább vezetéknélküli legyen?

Mind a két típusúnak meg vannak a maga előnyei és hátrányai. Az sem mindegy, hogy milyen céllal szeretnénk használatba venni, a vezetéknélkülivel lehetőségünk van szabadon mozogni, több eszközzel is rácsatlakozhatunk, előnye, hogy nem következhet be vezeték szakadás, viszont egy bizonyos idő elteltével lemerülnek és töltést igényelnek. A vezetékesek esetében attól nem kell tartanunk, hogy mondjuk egy megbeszélés kellős közepén lemerülnek, hátrányuk, hogy a szabad mozgás nem lehetséges.

A call center vállalkozások dolgozóinak a nagy része is otthoni munkavégzésre kényszerült, ők pedig szinte állandóan vonalban vannak. Számukra célszerű a vezetékes, mikrofonnal ellátott darabokat választaniuk, ami nem merülhet le a munkaidejük felénél.